Sunday, August 15, 2010

MeMory Lane theRapy?

hari ini buka puasa meriah sekali...even not one of my family ade di sini..tp saya tetap bersyukur n hePi sbbnye... org2 yg sayang ada bersama2..tak sangka rupanya ramai gak yang balik..hehe...ohye smlm yang balik sama..pak su, mak su, alia n along...

smlm tdo di umah mak teh...dekat je ngn teratak nenda alia...smlm sahur cukup meriah...semua orang tamabh dua kali but me not..n tadi iftar pun lagi meriah...hehe..mana x nya...family my uncle,ayah min pun balik...all of his children balik gak hehee...sronok2... buka tadi semua makanan buat sendiri..ayam percik klate, kerabu mende ntah...tomyam, gulai ikan merah...n kuih gula melaka yang dibuat oleh alia n makcik2 yang kamceng..

erk...nape name entri ni memory lane therapy ek??

ntahlaa...mgkn sbb td byk flashback kot..hehe..owh ye lepas  buka tadi..alia x ke terawih.sbbnye jaga kanak2 rebina n tgh pening isi borang2 master,...letih beb menulis borang...then bile nenek sume da balik dari terawih...paksu ajak p gerbang malam..pe mende ntah..alia pn xpenah dgr..then alia siap2 sarung jeans n tudung...of coz wif t-shirt laa...rupenye paksu nak p melepak ngn kwn..so alia ngn maksu jadi ladies  nite laa merayap...hehehe kami p gerbang malam..usha2 bende...n punye byk bende suar tdo yg sejuk yg legging tu kami beli...maksu kne beli besar2 sbb die pregnant..hehe...xsuka tp terpaksa laa..n wat cmne...

n pastu laa baru laa therapy alia bermula...erkkk therapy ke??? erm..kami pusing2 bandar ipoh ni...hurm...lalu mcam2 tmpt...tp bangunan kt ipoh ni sama je bentuk nye...smpailaa kt satu jalan ni...ade sign board "Fair View" hurm...rasenye mesti korang tak tau kan...erm..kt sini laa..arwah selalu tunggu alia pulang dari sekolah masa form 6 dulu...kat sini laa arwah ngn alia balik umah naik bas...dia tak skola sama alia...dia naik bas datang utk jemput alia pulang...masa tu takde lesen keta moto lagi..so bas laa jadi transpot kami...dia tak bagi alia balik ngan kawan2 alia sbb dia risau jeles..dia tak bagi saya jalan ngn lelaki..haih...tu yang sanggup tunggu alia..adeh...itu dulu...cerita 7 tahun lepas...dan di tempat yang sama juga...dia menghembuskan nafas terakhirnya pada tahun lepas..betul2 dekat tempat dia tunggu alia dulu...hurm...dah tak tau nak taip ape...lost..cumaa...

maksu cakap..."dia dah pergi..redha kan jelaa...dia tentu sedih kalau kamu masih sedih..." masa lalu tempat tu tadi..saya tak pandang tempat tu...terbayang2 macam mana dia di himpap bangunan itu...

lepas tu kami jalan2 smbil cerita2 ttg citer lama...citer ttg maksu,,ttg sekolah...ttg cinta maksu,,,ipoh???alia tak punya cerita melainkan tentang dia...dia yang mengajar alia erti perhubungan...mengajar ttg erti kesusahan dan perkongsian..dia mengajar alia tentang dirinya..keluarganya..dan cita2nya...

tetapi itu semua cerita lama...tapi masih terngiang2 terbayang2 macam seperti semalam baru berlaku...

p/s: bukan tak belajar utk melupakan..tapi makin dicuba lupa makin kuat ingatan ini...

3 comments:

oMe aNaT said...

~sometimes kte xsdr Allah menguji kita dengan pelbagai dugaan..mgkn ade hikmah disebalik ape yg berlaku dlm hidup kte ni...apepun, along sentiasa mendoakan segala kebahagiaan dunia akhirat menjadi milik angah.. byk2kn bersabar..usaha..doa dan terus bertawakal..redha..luv u my little sis~

StrewberiManis =) said...

bergenang ayaQ mata baca entry ni
huhu =(

be strong dear
n tahu, alia kuat =)

alia iman said...

along:hikmahnya...im afraid to love someone anymore..afraid of losing n leaving...hikmanya...i keep thinking there are others who suffer more than me...love u too along..

N dear: i try my best to be da ironlady...huhu..im not strong enuf when i come back to our place..really hurt...
thanks dear..doakan alia...

MeMory Lane theRapy?

hari ini buka puasa meriah sekali...even not one of my family ade di sini..tp saya tetap bersyukur n hePi sbbnye... org2 yg sayang ada bersama2..tak sangka rupanya ramai gak yang balik..hehe...ohye smlm yang balik sama..pak su, mak su, alia n along...

smlm tdo di umah mak teh...dekat je ngn teratak nenda alia...smlm sahur cukup meriah...semua orang tamabh dua kali but me not..n tadi iftar pun lagi meriah...hehe..mana x nya...family my uncle,ayah min pun balik...all of his children balik gak hehee...sronok2... buka tadi semua makanan buat sendiri..ayam percik klate, kerabu mende ntah...tomyam, gulai ikan merah...n kuih gula melaka yang dibuat oleh alia n makcik2 yang kamceng..

erk...nape name entri ni memory lane therapy ek??

ntahlaa...mgkn sbb td byk flashback kot..hehe..owh ye lepas  buka tadi..alia x ke terawih.sbbnye jaga kanak2 rebina n tgh pening isi borang2 master,...letih beb menulis borang...then bile nenek sume da balik dari terawih...paksu ajak p gerbang malam..pe mende ntah..alia pn xpenah dgr..then alia siap2 sarung jeans n tudung...of coz wif t-shirt laa...rupenye paksu nak p melepak ngn kwn..so alia ngn maksu jadi ladies  nite laa merayap...hehehe kami p gerbang malam..usha2 bende...n punye byk bende suar tdo yg sejuk yg legging tu kami beli...maksu kne beli besar2 sbb die pregnant..hehe...xsuka tp terpaksa laa..n wat cmne...

n pastu laa baru laa therapy alia bermula...erkkk therapy ke??? erm..kami pusing2 bandar ipoh ni...hurm...lalu mcam2 tmpt...tp bangunan kt ipoh ni sama je bentuk nye...smpailaa kt satu jalan ni...ade sign board "Fair View" hurm...rasenye mesti korang tak tau kan...erm..kt sini laa..arwah selalu tunggu alia pulang dari sekolah masa form 6 dulu...kat sini laa arwah ngn alia balik umah naik bas...dia tak skola sama alia...dia naik bas datang utk jemput alia pulang...masa tu takde lesen keta moto lagi..so bas laa jadi transpot kami...dia tak bagi alia balik ngan kawan2 alia sbb dia risau jeles..dia tak bagi saya jalan ngn lelaki..haih...tu yang sanggup tunggu alia..adeh...itu dulu...cerita 7 tahun lepas...dan di tempat yang sama juga...dia menghembuskan nafas terakhirnya pada tahun lepas..betul2 dekat tempat dia tunggu alia dulu...hurm...dah tak tau nak taip ape...lost..cumaa...

maksu cakap..."dia dah pergi..redha kan jelaa...dia tentu sedih kalau kamu masih sedih..." masa lalu tempat tu tadi..saya tak pandang tempat tu...terbayang2 macam mana dia di himpap bangunan itu...

lepas tu kami jalan2 smbil cerita2 ttg citer lama...citer ttg maksu,,ttg sekolah...ttg cinta maksu,,,ipoh???alia tak punya cerita melainkan tentang dia...dia yang mengajar alia erti perhubungan...mengajar ttg erti kesusahan dan perkongsian..dia mengajar alia tentang dirinya..keluarganya..dan cita2nya...

tetapi itu semua cerita lama...tapi masih terngiang2 terbayang2 macam seperti semalam baru berlaku...

p/s: bukan tak belajar utk melupakan..tapi makin dicuba lupa makin kuat ingatan ini...

3 comments:

oMe aNaT said...

~sometimes kte xsdr Allah menguji kita dengan pelbagai dugaan..mgkn ade hikmah disebalik ape yg berlaku dlm hidup kte ni...apepun, along sentiasa mendoakan segala kebahagiaan dunia akhirat menjadi milik angah.. byk2kn bersabar..usaha..doa dan terus bertawakal..redha..luv u my little sis~

StrewberiManis =) said...

bergenang ayaQ mata baca entry ni
huhu =(

be strong dear
n tahu, alia kuat =)

alia iman said...

along:hikmahnya...im afraid to love someone anymore..afraid of losing n leaving...hikmanya...i keep thinking there are others who suffer more than me...love u too along..

N dear: i try my best to be da ironlady...huhu..im not strong enuf when i come back to our place..really hurt...
thanks dear..doakan alia...